orrosi - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu orrosi - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu

orrosi

Door: patty

12 Augustus 2015 | Costa Rica, San Gerardo

aangekomen in san jose rond zeven uur in de avond, dit omdat busje pech had met versnelling en er een ander busje moest komen, hebben wij nog wat gegeten in restaurantje.
de ochtend daarna hebben wij onze suzuki jimni gehuurd. rugzakken passen er net in maar een prima dingetje.
rond uurtje of tien weggegaan met auto, nog effe gepint en gaan!! naar orrosi. hier een eigen huisje achtig ding voor onszelf binnen een hostal dat werd gerund door een nederlander Twan. eigen keukentje waar wij onze zelf gevangen forellen hebben gebakken, werd nog aangevallen door de huiskat omdat hij lucht niet kon weerstaan. ik heb hem weg proberen te jagen met water maar kreeg van Roos op mijn dondi.
de forellen hadden wij in een watertje gevangen, heel makkie was dat, lijntje erin die vrouw voor je klaar deed maken, erin gooien en hup trokken er zo vier forellen uit. vrouw deed ze schoonmaken en in zakkie, klaar!
nog even iets gedronken in klein restaurantje waar mevrouw maar bleef praten over haar land, was interessant maar uiteindelijk was het iets teveel....toen het ook nog begon te regenen moesten wij even lachen, moest nog meer aanhoren. het was wel een prachtig uitzicht!! super mooi daar dus heel erg was het ook niet.
s'avonds nog potje gekaard maar gitaar muziek van Twan en toen naar bed.
vandaag effe naar de bakker voor brood ontbeten en weer in ons autootje richting Chirippo! het was iets verder dan gedacht maar een prachtige rit door de hooglanden
laatste stuk was echt iets voor vier wiel aandrijving...hobbel de bobbel omhoog omlaag en uiteindelijk aangekomen in ons hostal La Mariposa. in eerste instantie dachten wij dat het niks was totdat wij binnne kwamen, wat geweldig knus, alles van hout midden in de jungle. het is echt onwerkelijk om hier te zijn! meteen zag ik een kolibri sjonge zeg wat een weelde aan prachtige dieren hier.
morgen gaan wij wandelen in de jungle, hier hoef je geen gids mee te nemen, trails zijn duidelijk aangegeven dus geen probleem. ook zijn er warmwater bronnen waar wij lekker in willen gaan zitten, schijnt dat als je daarin zit al zoveel vogels langs ziet komen. dit is echt paradijs!!
dames voelen zich hier echt fijn, in vorige hostal was dat iets minder. was niet vies maar wel beetje oud.
tot volgende keer waarbij wij weer verslag zullen doen van onze super wandeling in el bosque nuboso.

• 16 Augustus 2015 - 22:26

At:

Wauw wat een leuke verhalen allemaal. Veel plezier. Goede reis nog!