Puerto jimenez - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu Puerto jimenez - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu

Puerto jimenez

Door: Patty

16 Augustus 2015 | Costa Rica, San Gerardo

De reis naar Puerto jimenez ging soepel. Hoorde dat er blokkades waren neergezet door stakende mensen maar hebben hier geen last van gehad. Op een brug richting schiereiland stonden tentjes en mensen maar wij konden er prima langs. Weg op schiereiland was prima te doen. Wij hebben onderweg effe pauze gehouden op een prachtige plek waar wij een toecan zagen. Daar een hotel geboekt in Puerto jimenez. Sjieke shit met zwembad. Een kamer voor ons vieren. Daar aangekomen effe lekker douchen en dames sprongen meteen in het zwembad. Arjan en ik zijn even het dorp ingegaan, die er erg leuk uitziet vind ik. Boodschappen gedaan en geld gehaald.
S'avonds effe in dorp gegeten, tico eten met frigoles rijst en verschillende soorten vlees was lekker.
Lekker geslapen zeg met airco!!
Vandaag beetje op tijd opgestaan en een wandeling gemaakt waar wij drie soorten apen hebben gezien. Howler Monkey. Spier Monkey en de White fase capucijner aapje. Zag zelfs twee parende Howler apen aan het paren!! Zo in mijn kijker!!! Ook nog langs het strand gelopen wat heel warm was. Nog tucans gezien. Een havik gezien die et op de spier apen had voorzien...! Denk ik.
Op terugweg. Hele kuilerige weg nog even iets gedronken bij barretje waar wij een kolibri mochten bewonderen.
In dorpje pizza naar binnen geschover mmmmhhh.
Nu relaxen op kamer want het regent.
Straks nog naar dorp kijken of wat souvenirs kunnen scoren.
Morgen gaan we om egen uur met bootje walvissen spotten en dolfijnen. Sjonge zeg wat super.
Tot morgen