El tortugero - Reisverslag uit Costa Rica, Brazilië van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu El tortugero - Reisverslag uit Costa Rica, Brazilië van nosotrosinCosta - WaarBenJij.nu

El tortugero

07 Augustus 2015 | Brazilië, Costa Rica

Wij zijn gisteren aangekomen in nationaal park el tortugero. Werden bij hotel opgehaald en zijn met busje naar plaats gereden. Onderweg kregen wij ontbijt. Vervolgens overgestapt op bootje en naar plaats van bestemming gevaren. Prachtig hier. Zo prachtig kan niet beschrijven. Lijkt alsof niet echt is. Alsof je in burgers bush bent maar dan onmenselijk groot. Beetje onwerkelijk dus.
Het is hier enorm vochtig en 30 graden. Vandaag enorme regenval.
Gisteren naar dorp tortugero geweest en beetje rond gekeken. In de avond zijn wij schildpadden gaan kijken. Wij hebben een hele grote schildpad gezien die eieren aan het leggen was op strand. Weer zo onwerkelijk zo prachtig om daar bij te kunnen zijn!!! Er waren mensen die ze op deden meten voor onderzoek. Werden gemerkt met eencring door poot. Bijzonder dat schildpad dit allemaal toe liet. Na eieren leggen stuk of 100 was zij moe en zou zij 45 min uitrusten voordat zij terug naar zee zou gaan. Na zoveel maanden komen eieren uit en een op de drie zal blijven leven. 27 tot 30 later zal de schildpad op zelfde plaats eieren gaan leggen. Hier in omgeving is niks te eten voor ze. Zij gaan hele wereld rond voor voedsel.
Dus kleine bio les hahhaa
Om half een lagen wij kei moe maar voldaan in bedje in een enorme herrie van alle dieren hier! ! Alweer bijzonder.
Dag doei

Tags: La pavona